Neatkarīgi no tā, vai tā ir IT problēma, slinkums, neveiksme vai vienkārši nepietiekama izglītība, gadu gaitā ir notikušas neskaitāmas kļūdas, kas izraisījušas nopietnas sekas – korporāciju sabrukumu dēļ zaudēti miljardiem dolāru.
Nav tā, ka NASA nebija programmatūras specifikācijas, kas būtu apturējusi inženierus, kuri pieļauj pamatskolas matemātikas kļūdas.
Tā ir viegli atrisināma nekārtība, kā piemēram, ja tu ignorē IKEA izveidotas instrukcijas, tu arī attapsies ar nejauši izveidotu mēbeli. Atrisinājums šim gluži vienkārši ir izveidot, attīstīt un sekot procesam. Tas ir ļoti vienkāršs risinājums. Tas neprasa daudz laika vai piepūles, diemžēl tas nav ļoti interesants. Tas nav kaut kas tāds, ko stilīgākie hakeri uzskatītu par daļu sava darba, un neviens, kurš tika pieņemts darbā par speciālistu, nebūs par to pārāk priecīgs. Ir laiks saprast, cik tas ir muļķīgi un atskatīties uz katastrofālajām kļūdām, ko citi jau pirms mums ir pieļāvuši.
Ir pienācis laiks uzsākt mūsu procesu izvērtēšanu – vai mums vispār ir procesi, vai tie strādā pietiekoši labi un vai tie ir sistematizēti. Atcerieties, ka jūs nevarat pārvaldīt to, ko jūs nevarat izmērīt. Ir pienācis laiks analizēt savus procesus, radīt jaunus un pārvaldīt tos.
Bez procesa jūs nesapratīsiet, ka kaut kas nogājis greizi.
Kā senā klišeja vēsta – mācies no savām kļūdām. Nu, vismaz vajadzētu mācīties no savām kļūdām. Kad kļūdies un atvainojies kādam, pati svarīgākā lieta, ko šis cilvēks vēlas dzirdēt, ir tas, kāpēc kļūda radās. Jāapzinās, ko izdarījāt nepariezi un kāpēc tā notika, vai arī nemitīgi turpināsiet atkārtot šo kļūdu atkal un atkal.
Tas, kā mēs varam šo izmantot biznesā, ir sekojot procesam. Mēs pierakstām un sekojam līdzi, kurā procesa etapā mēs esam, jo, ja kaut kas noies greizi, mēs zināsim, kas tieši ir atgadījies.
Aprakstīti procesi ļauj biznesa attīstīties ātrāk un nepieļaut kļūdu atkārtošanos
<<< Atpakaļ